

Subtiitrid pakuvad lastele võimalust lugemist rohkem harjutada, aga teevad seda nii, et lapsed sellest ise arugi ei saa.
Nimelt on üks inimaju ülesehituse eripära see, et me hakkame teksti lugema kohe, kui see ilmub, tihti seda ka enesele teadvustamata (Puksand, n.d.).
Seda tõestavad ka mitmed silmade järgimise uuringud. Nende järgi haaravad subtiitrid silmi automaatselt. Sealjuures on suhteliselt tähtsusetu, kas inimesed on subtiitritega harjunud või mitte. Seda saab näha näiteks ameeriklaste (kes ei ole üldse subtiitrite lugemisega harjunud) ning hollandlastega (kelledele subtiitrid palju tuttavamad on) tehtud uuringust. (d’Ydewalle et al., 1991). Seega ei sõltu automaatse lugemise käivitumine harjumusest, vaid see on tõepoolest automatism.